Östen med Resten - HPM Entertainment-Artister-Konsert-Event-Biljetter-Uthyrning

Östen med Resten

Artister

Östen med Resten

Garanterat en musikalisk uppståndelse med mycket humor – allt i rasande fart.
Östen med Resten fick namnet av Lasse Berghagen i direktsändning och svenska folkets hjärtan har de vunnit under många års intensivt turnerande. Smakfulla arrangemang blandas med galen humor som når ända ut till sista stolsraden. – Vi spelar allt från Led Zeppelin till finska snapsvisor.
Alla vet att Östen med Resten gjorde succé i Melodifestivalen med låten ”Hon kommer med solsken”. Färre känner till att gruppen var dopad. – Vi använde OP-dopning, säger Östen Eriksson. Året efter laddade Enångers stoltheter för en ny schlagerkupp. Tävlingsbidraget Maria är en riktigt sydländsk slagdänga - En Enångers-samba, kan man säga eller Latinomusik i glesbygdsformat. Plötsligt förvandlades Östen Eriksson, Jens Kristensen, Gunnar Morén och Staffan Lindfors till höftjuckande sexbomber.
När Östen Med Resten uppträder finns det en spelmanstradition i grunden. Lägg till en humoristisk touche på föreställningarna, något som alltid varit gruppens signum. Musikaliskt finlir, musikalisk humor. Så kan showen sammanfattas. Missa inte denna föreställning, speciellt om du gillar att garva och dessutom gillar musik...
Fakta om bandets medlemmar:
Östen Eriksson, född på Boda viltforskningsstation i Enånger 1:a mars (samma datum som Svenne Hedlund och Harry Belafonte) 1958. Spelar bl. a. revy i Iggesund och har spelat spermie.
Jens Kristensen, växte tillsammans med sin bror Göran upp i Väja, utanför Kramfors och flyttade sedan till Iggesund. Båda gamla "bruksorter" som kanske satt sina spår. Endera blir man tystlåten och inbunden eller då tvärtom. Ni kan gissa vad Jens blev.
Gunnar Morén, fiol, drömmer om att få sjunga Gloria Gaynors ”I Will Survive” solo. Han är en otrolig musikant och musikhumorist som behärskar allt ifrån Franska Hotkvintetten till Brandenburgkonserterna.
Staffan Lindfors, bas, engagerades till bandet mitt under en jordbävning i Los Angeles, tycker att livet är för kort för att dricka dåligt vin.
Fyra sanna gentlemän som alla vet hur man spelar säckpipa, men låter bli.

Ny show
Klicka här: Den berömda Duschscenen inför "Privat"

Bokas via:
Peter Maier